Translate

marți, 22 octombrie 2024

" Buruieni cu lapte"

 Din când în când,  mai gătesc ceva din mâncărurile  pe care ni le făcea bunica,la Nereju, județul Vrancea.

Aveau vaci și oi si era mereu lapte în casă. Doar la bunica, am văzut multe ciorbă acrite cu lapte prins,  bătut  în putinei (putină mică, înaltă și strâmtă, în care se bate smântâna sau laptele ca să se aleagă untul.)

Pentru că în grădină,  sfecla roșie e plină de frunze, m-am gândit sa fac o ciorbă "buruieni cu lapte"



Ingrediente: 

  • 2 Morcovi
  • 2 cepe mai mici
  • Un păstârnac
  • Țelină 
  • 3-4 cartofi rosii
  • Ardei roșu ( kapia și gras)
  • Frunze de sfeclă roșie 
  • Leuștean  pătrunjel
Bunica , acrea ciorba  cu lapte prins.
Lapte lăsat , uneori,  la prins în șiștar(vas de lemn  cu toartă, cu gura mai largă decât baza, folosit mai ales pentru muls laptele) sau în putinei, și atunci, era aproape iaurt.
Nu țin minte dacă bunica punea și ouă.

Eu am îmbunătățit, puțin, rețeta, adăugând ouă și smântână,  în loc de lapte bătut. 
  •  300 g Smântână 
  • 100g iaurt grecesc 
  • 2 ouă de găină 
  • 6 ouă de prepeliță( pe care, efectiv, le-am pus în ciorbă, fără să le bat)



***

"Pentru a vă asigura o sănătate bună: mâncați ușor, respirați adânc, trăiți moderat, cultivați veselia și mențineți interesul pentru viață.” 

William London

Să avem o zi binecuvântată cu roade bogate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

" Buruieni cu lapte"

 Din când în când,  mai gătesc ceva din mâncărurile  pe care ni le făcea bunica,la Nereju, județul Vrancea. Aveau vaci și oi si era mereu la...