Translate

luni, 16 septembrie 2024

Prietenia

 Ce este prietenia?”, am putea enumera câteva posibile idei:

  • Este o puternică legătură de afecțiune între două persoane.
  • Oamenii implicați într-o relație de prietenie se numesc reciproc „prieteni”.
  • Relația de prietenie este caracterizată de sentimente pozitive.
  • Prietenii împărtășesc sentimente precum: bunătate, onestitate, loialitate și încredere.
  • Prietenia este o legătură între oameni care sunt buni ascultători și susținători."

Câți dintre noi, spunem adesea, "prietenul meu" sau "prietenii mei", unor oameni care nu prea ne știu, nu  prea îi interesează cum ești, ce te doare... Câți dintre noi, pot spune că au un prieten adevărat?! Unul!
De-a lungul vieții, am cunoscut mulți oameni! Puțini mi-au fost apropiați, pentru un timp! Și    m-am bucurat de prezența lor, în viața mea!
Am căutat și am sperat să găsesc, într-o zi, o Prietenă, cu care să împart bucuriile și necazurile, alături de care să cresc, cu care să călătoresc prin această lume.
Au fost atât de rare momentele când cineva a stat un timp, prețios, cu mine! 
Nu am avut norocul să întâlnesc pe cineva  care să-și dorească să mă asume cu toate amputările din suflet! Care să vrea să mă știe și să mă iubească pentru cine sunt și cum sunt! Care să vrea să mă susțină, atunci când îmi fugea pământul de sub picioare, atunci când mă durea să mai trăiesc, încă o zi...
Nu, n-am avut acest noroc! Nu știu cum este să te țină cineva de mână și să te ghideze să te întorci iar, la drumul principal, la Dumnezeu!
Și poate din cauza aceasta, m-am întors cu greu, iar, in Biserică, după o perioadă lungă de depresie și deznădejde.
Avem mulți amici, cunoștințe și oameni de pe rețelele sociale!
Dar, avem prieteni?


Suntem înconjurați de oameni dar, suntem tot mai singuri! 
Prietenia nu are pentru toată lumea, aceeași definiție!
Prietenia necesită timp, iubire, dăruire! 
Cine mai are timp? 
Cine poate iubi? 
Și cât să tot dai? 

Dai ceea ce nu ai!
Dai pentru că iubești oamenii!
Dai pentru că nu știi alt fel de a trăi!


Noapte cu pace, oriunde vă poartă visele!


                                                  Sursă imagine stiripesurse.ro

2 comentarii:

  1. "Prietenia, floare rară..." 😊
    Rândurile-gândurile acestea sună tare duios.

    Acum câțiva ani m-a "amuzat" fiica unei prietene, liceană; în nu știu ce context, a zis că are 300 de prieteni pe FB. Am rugat-o să numească 5 care sa nu-i fie și colegi sau vecini. N-a reușit. Într-un fel, noțiunea de prietenie a cam fost... golită de sens.

    Mulțumesc pentru frumoasa urare! La fel și pentru tine! 💗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Diana!
      Ne lăsăm greu "imblanziți"?
      Sau nu e nimeni dispus să ne îmblânzeacă?!
      O zi cu frumos și bunătate!

      Ștergere

Poem pentru prieteni

"Nu pot să-ti dau soluţii pentru toate problemele vieţii, nu am răspunsuri pentru îndoieli si temeri, dar pot să te ascult şi să partic...