Translate

vineri, 13 septembrie 2024

A mai trecut o săptămână...



Aproape toamnă!

Diminețile sunt reci și in timpul zilei,  e foarte cald! Incă, trebuie să ud în grădină.În unele porțiuni de grădină,  pământului îi trebuie multă apă.

Ieri, am  stat cateva ore  in grădină. Am mutat câteva flori( crizanteme și calluna) din ghivece în pământ.

Am strâns semințele de la negrilică și margarete.

Am curățat,  toți trandafirii de florile uscate și frunzele bolnave de pata de rugină. Azi, am să-i stropesc,  pentru a doua oară.Sper să reușesc să scap de problema aceasta. 

Apoi, trebuie să tund iarba, să greblez și  ar trebui  să tund tufa de salvie.  A treia oară!

Toate acestea, săptămâna viitoare!

Despre salvie

 "In lumea plantelor medicinale, salvia este celebrplăcută acută pentru aroma ei puternică și unică. Salvia are un lung istoric de întrebuințări medicinale pentru afecțiuni care variază de la tulburări mintale la disconfort gastrointestinal. Pe lângă utilizările sale medicinale, salvia este un ingredient popular in bucătărie, adăugând un gust deosebit mâncării, dacă este folosită in cantități mici. 

Deloc surprinzător pentru toate beneficiile pe care le aduce, numele său vine din latinescul „salvare” și inseamna a vindeca, a însănătoși. Salvia este cunoscută și sub denumirile de jale, jales (salvie salbatica), salbie, salvir, salet sau serlai.

Salvia este recunoscută pentru proprietățile sale antibacteriene, antioxidante și antiinflamatoare. 

Salvia este bogata in vitamina K si contine minerale esentiale, precum magneziul, zincul si cuprul. 

Are compusi antioxidanti si antiinflamatori

Printre acestia se numără: 1,8 cineol; camfor; borneol; acetat de bornil; camfen.

Câteva studii au demonstrat că antioxidanții din salvie ajută la combaterea stresului oxidativ și la protejarea celulelor impotriva daunelor provocate de radicalii liberi, care ar fi responsabili de apariția anumitor boli cronice. Antioxidanții din salvie ar îmbunătăți funcțiile creierului și ar scădea riscul de apariție a cancerului."


Dar, deși mă obosesc toate acestea, îmi aduc și bucurie.

Îmi place să ies în grădină și să observ ce schimbări sunt, cine a înflorit, cine si-a întins "brațele " peste gard sau  cine s-a încărcat cu volbură.

Am 7 trandafiri japonezi! Toți îmi plac! Acesta , insă, e favoritul meu!


 Busuiocul pus în jardiniere, rezistă frumos! L-am tuns de vreo 5 ori,  vara aceasta!


Și goji, anul acesta e plin de flori și au început să apară și fructele!

Cu timiditate , caisul, își pregătește ținuta de toamnă!


Seară minunată,  oriunde vă poartă pașii!

6 comentarii:

  1. Superb! Esti a doua persoana pe care o aud ca are goji. Am mancat o singura data crud, gasit intr-un magazin alimentar, la Sinaia. Nu avea nicio legatura gustul cu al celor uscate. Imi pare bine ca s-a aclimatizat si la noi. Pot spune ca arata dragalas?
    Multumesc pentru info despre salvie. O folosesc si eu, insa recunosc ca imi doresc sa adancesc si eu ideile depre plantele utilizate sub forma de condimente.
    Favoritul tau are o culoare superba si cred ca mai rara, ca nu am mai vazut-o.
    Sa te bucuri de toamna, floricele si celelalte minuni ale gradinii!
    Voi lipsi un pic, insa voi recupera...
    ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc tare mult, Suzana!
      Oriunde o să te poarte pașii, să fii în bucurie !

      Ștergere
  2. Minmunat la tine in gradina! Imi place ideea busuiocului in jardiniera si tuns... Trebuie sa incerc si eu....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos Corina!
      Am tot încercat sa-l păstrez i în grădină toată vara, dar nu a rezistat. Acum, am trei jardiniere cu mai multe soiuri de busuioc!
      Weekend minunat!

      Ștergere
  3. Ce frumos!
    La curte e mereu de muncă și te înțeleg perfect, dar cum ai zis ai si o bucurie, chiar dacă munca e obositoare, uneori. Eu ies dimineata cu aparatul foto în grădină :))), uneori și seara.
    Weekend plăcut să ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Grădina e locul unde fac ...terapie!
      Mă simt binecuvântată că am atâta spațiu să-l.umplu cu plante.
      Weekend cu frumos și bucurie!

      Ștergere

Poem pentru prieteni

"Nu pot să-ti dau soluţii pentru toate problemele vieţii, nu am răspunsuri pentru îndoieli si temeri, dar pot să te ascult şi să partic...