Translate

vineri, 6 septembrie 2024

Măceșe



"Din cele mai vechi timpuri, diferite tipuri de fructe din diferite soiuri de măceșe au fost folosite pentru efectul lor de stabilizare a glicemiei, pentru efectul antidiabetic, pentru stimularea imunitatii, pentru prevenirea tumorilor si efectului lor regenerant si cicatrizant.

Substantele importante secretate de măceșe, precum antioxidanții sunt cele mai eficiente in tratarea și prevenirea multor afecțiuni. Măceșele conțin vitamina C, vitaminele A, P, K, B1 si B2, zaharuri, acid citric, fier, mangan, fosfor, zinc, potasiu, magneziu, sulf, seleniu si antioxidanți.

Micile fructe rosii contin o multime de nutrienti - 49% apa, 21% zaharuri, 3,6% proteine, 3,5% acizi. 23% celuloza, 2,8% minerale dar si vitaminele C, B1, B2, B3, E, F, K, P si provitamina A. In ele mai regasim si acid linolic si arahidonic, dar si acid malis ci citric, ce contribuie la stabilizarea vitaminei C. De asemenea, macesele contin si betulina, dar si licopen, cel care le confera culoarea rosie.
Sunt recomandate pentru circulatia periferica deficitara poate fi mult imbunatatita prin urmarea, timp de doua luni, a unei cure cu sirop de macese, cate doua lingurite de trei ori pe zi. Mentinerea elasticitatii capilarelor si normalizarea circulatiei sangelui sunt si motivele pentru care unii medici recomanda macesele in afectiunile vasculare.

In plus, durerile reumatice pot fi prevenite dacă se ține o cură cu infuzie de măceșe. Substanțele antiinflamatoare si antioxidante din compoziția acestora, prin impiedicarea degradarii cartilagiilor din articulatii, ceea ce inseamna mentinerea elasticitatii membrelor si a coloanei vertebrale, vor reduce probabilitatea aparitiei crizelor reumatice."
Sursă: Springfarma

Handmade de toamnă: coroniță cu  măceșe, lucrată cu vreo 5 ani in urmă!


De ceva timp,  îmi place să fac decorațiuni pentru orice anotimp. Înainte, le lucram cu fiica mea sau le lucram pentru și la  școală.

În weekend, mi-am propus să ajung în parc să adun câteva castane, măceșe,  ghinde, frunze de stejar și platan.

Voi, aduceți, puțin, din frumusețea toamnei în casă?


6 comentarii:

  1. Ce bine s-a pastrat coronita!
    Eu le usuc pentru un fel de suc de casa, impreuna cu alte fructe (afine, zmeura, facute gem).
    Eu abia astept sa gasesc niste frunze frumos colorate. Iti urez sa gasesti cele mai frumoase simboluri tomnatice!
    Un weekend placut!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc frumos, draga Suzana!
    Weekend cu inspirație, tihnă și bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  3. La mine în zonă sunt foarte mulți măceși, chiar nu m-am gândit la o coroniță! Arată foarte bine, chiar și după trecerea timpului, cred că voi încerca și eu! Mulțumesc pentru idee. Weekend plăcut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela, coronița a fost un proiect făcut cu 5 ani în urmă. Nu s-a păstrat bine, decât fotografia!
      O toamna minunată!

      Ștergere
  4. Ce frumoasă e coronița! Să ai spor în crearea decorațiunilor de toamnă! 🤗😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Daniela!
      Sper sa apuc să fac câteva până nu trece ...toamna!

      Ștergere

Suport de lumânare tomnatic

 Îmi place să aduc , puțin  din culorile toamnei în casă!  Ador să reciclez, să fac decorațiuni handmade! Pentru acest mic proiect,  am folo...