Translate

marți, 30 iulie 2024

Vacanța _ un timp pentru educație

 Să punem început bun, în fiecare zi!

Trebuie să fac mișcare si chiar îmi place să mă plimb cu bicicleta.

Duminică,  seară, am făcut o plimbare, scurtă, cu Daniela și Cristian.

Ieri dimineață, am reușit să-l conving pe soțul meu, să ieșim. Îmi doresc să reușesc să ies în fiecare zi, măcar jumătate de oră. Cel mai mult îmi place să mă plimb diminețile, când este răcoare și nu este circulație.

Ieri, am început să-i arăt fiicei mele ,cum se lucrează cu mașina de cusut, cum se croiește, cum să-și facă un șablon.

Deși nu pare prea greu, pentru cei nefamiliarizați cu croitoria, învățarea se face încet, cu repetiții. 

Primul proiect: o traistă din peticele (patchwork)!







"Ajută copilul să evolueze cu grijă, pace şi iubire."

Maria Montessori 

***

Învață limbajul de cusut(1)

Poate părea un sfat de la sine înțeles, dar pentru primii pași în croitorie vocabularul de croitorie este de bază ca să poți înțelege termenii de cusut, manualul de instrucțiuni, tutoriale de pe internet sau alte indicații pe care le vei folosi pe viitor. 

Termenii folosiți pentru divese cusături, pentru părțile componente ale mașinii de cusut, pentru accesorii de care vei avea nevoie în diverse etape sau pur și simplu tehnici de croitorie și coasere, pot fi noi pentru tine și pot provoca confuzii. Așa că, în primul rând familiarizează-te cu noul limbaj și intră pregătit în comunitatea pasionaților de croitorie.

Pentru început vei avea nevoie de o foarfecă specială pentru croit, o foarfecă mică și ascuțită pentru alte operațiuni de tăiere (ațe), foarfecă pentru tipare, foarfecă în zigzag pentru căptușeli. De asemenea, vei avea nevoie de ace pentru mașină și pentru cusut manual, bolduri, centimetru flexibil, riglă, ațe de diverse culori (de preferat polyester), ripper cusătură (pentru tăierea cusăturilor temporare și greșelilor), instrument de marcare (cretă de croitorie sau un marker lavabil), bandă termoadezivă de diverse lățimi, fermoare, nasturi, fier de călcat și masă de călcat.

Ar mai trebui să știi și ce fel de ac să alegi în funcție de proiectul la care vei lucra. Astfel, pentru materiale subțiri alege ace subțiri de 70, pentru materiale de grosime normală alege ace medii de 90, pentru materiale groase alege ace de 100 – 120, iar pentru tricoturi alege ace cu vârf rotund.

Înfilează ața

Înfilarea firului superior la mașina de cusut este unul din primii pași în croitorie determinanți, pentru că este punctul de începere al coaserii propriu zise. Se începe cu bobinarea aței pe mosorelul care va merge în suveică și apoi firul de sus și cel de jos trebuie să urmeze parcursul schematizat pe mașină sau conform instrucțiunilor, pentru a intra în ac. 

Nu trebuie decât să fii familiarizat cu părțile componenete ale mașinii de cusut. Normal că firul ales sus trebuie să fie același cu ața de pe mosor. Cel mai bine pentru începători este să lucreze cu un fir de polyester care este rezistent și nu se încurcă prea ușor.

Reglează tensiunea mașinii de cusut

Reglarea tensiunii firului mașinii de cusut este printre primii pași în croitorie care determină modul în care vor ieși cusăturile. Practic este vorba de reglarea tensiunii între firul de sus și cel de jos. Tensiunea incorectă a mașinii de cusut ar putea face cusăturile să fie prea slabe sau prea strânse, iar ața să aibă posibilitatea de a se înșira. 

Învață cusăturile de bază!

Sursă: https://blog.cusutsibrodat.ro/primii-pasi-in-croitorie-tot-ce-trebuie-sa-stii/



5 comentarii:

  1. M-am bucurat și eu de plimbarea împreună. Eu prefer plimbările pe seară din simplul motiv că dimineața mă "plimb" spre serviciu. 🙂
    Ce materiale frumoase aveți! De abia aștept să ne arăți rezultatul final.
    Să aveți spor și bucurie! 🤗❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamne ajuta, Daniela!
      Sper să nu se plictisească prea repede, sunt multe de învățat, lucrurile nu merg repede, repede ca atunci când te uiți pe Facebook, Youtube sau Intsagram!Dar, am răbdare și mă bucur să văd că este meticuloasă ,că și -a luat timp să studieze mașina, să bage ața in ac de zeci de ori, să incarce un mosor cu ață...Am speranța că o să-i placă!
      Spor și bucurii și vouă!
      Multă sănătate celor bolnavi!

      Ștergere
  2. Spor la lucru Mariei! Abia astept sa vad rezultatul.
    Mult imi doresc sa invat croitorie. Imi trebuie insa timp, ceea ce deocamdata nu am.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamne ajută, Ioana!
      Faci multe lucruri minunate, timpul este scurt și cred că ți-ar fi ușor să înveți, dacă ai avea o prietenă cu care să înveți, cu care să faci proiecte de croitorie!
      Multă sănătate, bucurii și post cu pace!

      Ștergere
  3. Patchwork! dar stiu că ați început in forță. Pe de altă parte este un proiect bun pentru a invăta să taie materialul si să coasă drept. Mult spor să aveti. Și merci pentru cursul de croitorie. Chiar util. SPer să mai scrii despre pe măsură ce avansați cu proiectul vostru.

    RăspundețiȘtergere

Suport de lumânare tomnatic

 Îmi place să aduc , puțin  din culorile toamnei în casă!  Ador să reciclez, să fac decorațiuni handmade! Pentru acest mic proiect,  am folo...