Translate

luni, 15 iulie 2024

Caisa _ atâta soare in ceva atât de mic!

 Îmi plac fructele!

Îmi plac legumele!

Îmi place să gătesc!

De aceea,  pentru mine, din aprilie până în octombrie,  târziu,  încerc să mă bucur de toate florile,  fructele și legumele de sezon!

Atât florile cât și fructele,  sunt destinate dulcețurilor sau gemurilor. Uneori,  siropuri!

Alteori,  băuturi alcoolice, lichioruri!

" Vedeta " lunii iulie: caisa!

Am făcut caisată clasică și caisată cu vanilie!Apoi, am făcut câte o doză ( 4-5 borcănașe de 400g) de:

  • dulceață de caise clasică, 
  • dulceață de caise cu vanilie și busuioc proaspăt 
  • dulceață de caise  picantă pentru brânzeturi sau pui( cu ardei iute, salvie, ...)
  • dulceață de caise cu scorțișoară și anason 




Apoi, am tot făcut deserturi cu caise:
  • prăjitură cu caise și iaurt 


  • mușuroi cu caise și dulceață de caise picantă 


  • prăjitură cu caise , vișine și ciocolată





Am folosit caise și în limonadă cu lămâie, miere de tei și mentă!🧃

Am testat  și un cocktail cu nectarine,  caise, cuburi de gheață,  mentă și prosecco! Bunnnn!🍾🥂

Săptămână aceasta, sper să reușesc să fac înghețată cu caise! E una din preferatele soțului meu  și nu se găsește în comerț!

Spor și fiți creativi cu fructele și legumele de sezon!

Un sigur ingredient, poate aduce atâta bucurie papilelor și puteți avea propria rețetă care vă aduce...o clipă de răsfăț!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Tc 2024, Octombrie_ la indigo

 Pentru transformări creative,  copie la indigo, trebuie să facem o lumânare. Accentul s-a pus pe picăturile de ceară  topită și flacăra! Pe...