Translate

marți, 19 martie 2024

Concert. Simion Bogdan -Mihai și Lăutarii de Mătase

 Finalul weekendului, am reușit să-l petrec cu fiica mea și soțul meu,

Am mâncat împreună, afară, în curte!

Ne-am bucurat de blândețea zilei!

Seara, eu și soțul meu, am fost la concert, la Hard Rock Coffee!

Concert de muzică veche! Minunat! 

Simion Bogdan-Mihai,  e un culegător de muzică veche și nu doar atât ...Cântă extraordinar!

​​"Cel mai tânăr cobzar este doctor în Litere. Dacă nu era, trebuia inventat, ca să poată veni și deschide ochii și urechile românilor. El este Bogdan Mihai Simion, cobzar, doctor în Litere, actor, scriitor, artist, lăutar.

Atât de tânăr și cu un instrument atât de vechi, cobza? S-a apucat de muzică la 15 ani. Bunica lui a cântat cu vocea, tatăl lui a cântat la vioară, dar pe el l-au descurajat s-o apuce pe calea asta. Lăutarii de pe vremuri se apucau de cântat la cobză de îndată ce puteau ține instrumentul în brațe, 15 ani, la cât s-a apucat el, se considera că e prea târziu pentru meseria asta.

La ce vârstă se apucau copiii de lăutari să cânte? Știe Bogdan Mihai Simion, căci el nu doar cântă, dar și studiază parcursul muzicii românești. ”De îndată ce puteau pune mâna pe o cobză ¾, pe care le-o făceau tata sau bunicul. Pe la 4-5 ani deja trebuia să cânți. Creșteai în muzică, creșteai în muzică, aveai contrabasul lui tataia, țambalul lui tata, aveai vioara unui verișor și în funcție de pe ce puneai mâna și pe ce-i spuneai la a bătrână să-ți dezbrace un instrument sau altul, în sensul de a-l scoate din husă, ăla era instrumentul pe care ți-l alegeai”.

Sursă: editiadedimineată.ro









Înainte de concert,  am făcut o mică plimbare prin parcul Herăstrău, am mâncat înghețată cu iaurt  și piersici, ciocolată și mentă!






Slavă Domnului pentru toate!


Un comentariu:

Decorațiuni pentru sărbătorile Pascale

Îmi place să "meșteresc" ceva, pentru fiecare anotimp sau sărbătoare.  Pentru sărbătorile Pascale,obișnuiesc să fac câteva podoabe...