Translate

marți, 16 ianuarie 2024

Bucurii de ianuarie _ săptămâna 2

 "Avem nevoie să ne odihnim mai mult. Și să ne odihnim mai bine. De dragul odihnei, dar și de dragul vieții noastre, în sensul ei larg. Odihna nu e utilă doar pentru starea noastră de bine, ci și pentru productivitatea noastră. O căutare rapidă on-line ne relevă că asta e epoca „îngri- jirii personale“. Indiferent cum vi s-ar părea expresia asta, conceptul e bun. Mai mult, eu susțin că forma cea mai bună de îngrijire personală este odihna.

Oboseala poate să aibă un impact semnificativ și asupra abilităților cognitive. O sarcină care pare simplă când ești odihnit devine mult mai dificilă când ești epuizat. Oboseala duce la pierderi de memorie, la o amorțire a emoționalității, la lipsă de concentrare, la episoade mult mai dese de înțelegere greșită a unor afirmații sau situații ori la cazuri de judecată deficitară. Așadar la o stare în care nu-ți dorești să se afle nici pilotul avionului în care călătorești, nici doctorul care se ocupă de tine. ARTA RELAXĂRII, Claudia Hammond

A fost o săptămână încărcată, un carusel de emoții,  nopți de insomnie,  drumuri, răspunsuri pe care le tot aștept, speranță amestecată cu frică și deznădejde...Apoi, amintiri care au dat buzna în prezent și  au durut!

Și cu toate acestea, am învățat să prețuiesc timpul pe care Domnul mi l-a dăruit! 

Mulțumesc,Irinei,https://dulcecasa.blogspot.com/2024/01/bucurii-de-ianuarie-2024-saptamana-1.html, pentru provocarea acesta! Datorita provocării, mi-am făcut timp să fac și lucruri care să-mi aducă bucurie, liniște!


       Colțișorul meu tihnit 

A fost o săptămână cu multă muncă,  cu multe de planificat și colțișorul meu tihnit a fost la masa din living.

       Un proiect creativ 

Am început să lucrez un fular, la andrele, cu fir Alize Velluto





       Tratația săptămânii 

A fost o săptămâna dedicată merelor!

Am făcut un foietaj cu mere(trandafiri cu mere), un chec cu mere și la final , un tort de mere cu frișcă!

Din cojile merelor, am făcut un ceai care a mers bine cu tortul!

Ceai din coji de mere:

  • cojile de la 3-4 mere(sau mai multe)
  • 4-5 feliuțe de ghimbir proaspăt
  • 2-3 batoane de scorțișoară
  • zeama de la o lămâie
  • 4-5  felii de lămâie
  • zahăr brun, după gust
Se fierb, 20 de minute  apoi, se strecoară. Se poate servi cald sau rece!
Eu am adăugat , felii subțiri de mere și lămâie, în carafă.







      

       Plante/ flori 

Cea mai mare bucurie , pentru săptămâna aceasta, sunt florile!

Au înflorit zambilele , cumpărate la Lidl, săptămâna trecută!

Am găsit la Kaufland, mai multe plante de interior dar, și flori de primăvară. Am luat 2 soiuri de primule, in culori diferite.









       Lumini și luminițe 

Îmi plac felinarele, sticlele decorate in care poți pune o lumânare pastilă.

Când sunt bine, mă bucur de acest răsfăț!




        Grija de sine 

Am reușit să ies de trei ori la plimbare!







Aerul rece mi-a biciuit  fața și mi-a limpezit mintea!

In rest, n-am prea avut grijă de mine: am rămas fără medicamente, m-am obosit peste măsură și n-am păstrat pacea inimii!

    Rugăciune/ Jurnal/ Recunoștință 

Sfinte Efrem, mare mucenice al lui Hristos, ascultă acum puţina noastră rugăciune pentru robii lui Dumnezeu Andrei, Maria și Lenuța, care sunt încercaţi de boli, suferinţe şi de ispite. Venim la tine ca la un doctor ceresc şi credem că vei primi cererea noastră şi vei uşura suferinţele lor. Ai spus că ai leacuri pentru toate felurile de boli, şi de aceea nădăjduim că iubirea ta de oameni nu s-a împuţinat. Cine poate spune mulţimea minunilor tale? Cine ştie câţi suferinzi au aflat izbăvire prin rugăciunile tale?

Ajută-i, Sfinte Efrem, ajută-i pe cei suferinzi! Roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru ei şi, dacă le este de folos să fie tămăduiţi degrabă, fă să se întâmple aceasta spre slava lui Dumnezeu. Iar dacă le este mai de folos să ducă mai departe crucea suferinţei lor, ajută-i să rabde fără să cârtească, ca să primească luminoasa cunună a răbdării.

Sfinte Mare Mucenice Efrem, tu ai răbdat suferinţe de nespus, iar viaţa noastră este plină de desfătări. Dar chiar dacă suntem păcătoşi şi întinaţi prin tot felul de patimi, îndrăznim a ne ruga ţie. Căci nu pentru noi ne rugăm ţie, sfinte, ci pentru bolnavii aceştia pe care suferinţele i-au îngenunchiat. Fii lor păzitor, povăţuitor, ocrotitor şi tămăduitor, ca să îţi mulţumească cu inimă smerită şi să Îl slăvească pe Dumnezeu care te-a acoperit cu harul Său, arătându-te mare făcător de minuni, în vecii vecilor. Amin.

Fiul meu , Andrei, bolnav

Maria(Mia, cum îi spunem noi),nașa fiului meu, bolnavă


Lenuța, mama prietenei mele, bolnavă


Dumnezeu să ne întărească, să ne miluiască, să ne apere și să dăruiască tuturor,  răspuns bun la rugăciuni!


5 comentarii:

  1. bunul Dumnezeu știe pentru ce ne îngăduie suferința. pentru unii spre îndreptare, pentru alții spre smerenie, spre întărire... nimic nu-i întâmplător. tot de la Dumnezeu avem și vindecarea și puterea de a trece peste toate, numai să avem credință, nădejde și... răbdare. da, sfinții au darul de a mijloci pentru noi la Dumnezeu. am simțin din plin, de multe ori, ajutorul lor. vă îndemn cu toată dragostea să citiți acea rugăciune către Sf. Efrem cel Nou patruzeci de zile.
    ”Fraţilor, datori suntem noi, cei tari, să purtăm slăbiciunile celor neputincioşi şi să nu căutăm plăcerea noastră; ci fiecare dintre noi să caute să placă aproapelui său, la ce este bine, spre zidire. ... ca prin răbdarea şi mângâierea care vin din Scripturi, să avem nădejde. Iar Dumnezeul răbdării şi al mângâierii să vă dea vouă a gândi la fel unii pentru alţii, după Iisus Hristos”.
    sus să avem inimile!

    RăspundețiȘtergere
  2. Doamne ajută!
    Mulțumesc, Florin!
    Pe toate le primim cu bucurie, chiar dacă ne întristăm! Știu, atât de bine, ca nu se poate, pe lumea aceasta, fără suferință.
    Milostivul Dumnezeu , să primească din gurile noastre nevrednice, rugăciunile pentru cei dragi și pentru toată lumea!
    Sus să avem inimile!

    RăspundețiȘtergere
  3. într-o zi l-au întrebat frații pe un monah de ce este atât de abătut, de trist. ”a uitat Dumnezeu de mine, că azi nu m-a durut nimic”
    da, așa este. fără de cruce (puțină suferință), nu există mântuire

    RăspundețiȘtergere
  4. Dumnezeu să le dăruiască tămăduire sufletească și trupească celor ce sunt în suferință!
    Încerc să citesc și eu rugăciunea către Sf. Efrem cel Nou vreme de patruzeci de zile, cu mila Domnului.

    Florile tale sunt minunate și deserturile delicioase. Să ai spor la tricotat fularul. Te aștept și cu șosetele. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnul să ne sprijine să facem cele de folos pentru cei dragi, să avem rugăciune curată și perseverentă către sfinți și Maica Domnului!
      Abia aștept...șosetele!
      Mulțumesc pentru frumuseţea pe care o vezi în lucruri mici care îmi aduc bucurie!
      Spor, sănătate și bucurii!

      Ștergere

Pască cu ciocolată albă

  Ingrediente: 1kg brânză de vaci 400 g ciocolata alba  200 g zahar 1 kg branza dulce de vaci 20% grasime 6 oua 1 lingura esenta de portocal...