Translate

miercuri, 3 iunie 2015

Costică Acsinte și oamenii minunați de lângă noi: Cezar Popescu, Ana Barton, Anca Ciuciulin







"A fost dragoste la prima vedere înâlnirea cu fotografiile lui Costică Acsinte. Singura din viața mea .Nu pot să n-o consider, cu nădejde, un precedent."

Am umblat câteva săptâmâni ,cu ele(fotografiile), după mine.N-am putu să scriu nimic....

"Am vrut, da, recunosc, am vrut să scriu de mână carte fiecărei fotografii.Să aibă scrisoarea ei si doar a ei....oricât aș ține la autenticitatea scrisorilor mele mici, nu pot să-mi pun literele mele ascuțite și de -nțeles la poalele minunatelor fotografii."

Sunt ca un preș cu coade...nu ca să-și steargă cineva picoarele ,ci  mai degrabă ca un spatiu de unde să privesti ..FOTOGRAFIA, povestea!

"Din zbaterea mea m-a scos Anca Ciuciulin, preabună si tot atât de draga mea prietenă, om cu aur în peniță și cu soare-n rezervoare. Caligrafia e o artă,iar Anca o slăvește cu fiecare volută.....Astfel,și Ancăi i se cuvine un supranume,Întregitoare,"



Fotografii nemuritoare:

http://stirileprotv.ro/stiri/social/povestea-lui-costica-acsinte-fotograful-ale-carui-poze-din-1900-sunt-readuse-la-viata-cine-este-in-spatele-proiectului.html


"Nu sunt eu omul care să spun dacă imaginile sunt importante sau nu. Mi se pare însă jenant să pierdem ceva ce nu se mai poate înlocui vreodată."  Cezar Popescu

Fotograful Costică Acsinte s-a născut la 4 iulie 1897 în comuna Perieţ (acum în judeţul Ialomiţa). S-a înrolat voluntar în Primul Război Mondial în Grupul I de Aviaţie, unde a urmat cursurile Şcolii de Pilotaj, scrie „România liberă“. Până în iunie 1920, când a trecut în rezervă cu gradul de sergent, a activat ca fotograf de război. La terminarea lui, îşi deschide la Slobozia propriul studio: Foto Splendid C. Acsinte.  Costică Acsinte a murit la 7 ianuarie 1984, la vârsta de 87 de ani. Însă din 1989, la cinci ani după moartea lui Costică Acsinte, protecţia drepturilor de autor, conform legilor de atunci, au expirat, pozele fiind astăzi în domeniu public. Cezar Popescu încarcă fotografiile digitalizate pe Flickr, contul Costică Acsinte. El este prezent şi pe Twitter.

Sursa informatii       http://adevarul.ro/tech/internet/costica-acsinte-1_52f1d920c7b855ff5615b42e/index.html






















Fotografiile spun povesti, invită la povești si sunt mărturii peste timp, oameni si ...suflet!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Miercurea fără cuvinte- primăvara mea!

  Miercurea fără cuvinte este găzduită de Carmen, https://vis-si-realitate-2.blogspot.com/  ! Happy WW!