Translate

vineri, 16 februarie 2024

Nora Iuga, la 93 de ani - o bucurie de OM!

Am primit o invitație dublă la Teatru Nottara! 

Am văzut  o femeie fascinantă! Și la ...93 de ani!


"Am fost fascinată de toată viața din ea, de toată bucuria și de plinătatea dorinței de a trăi pe care le emană. O bucurie atât de pură și adevărată care este aproape palpabilă atunci când o asculți pe Nora Iuga vorbind sau citindu-și poezia.

Nora este o femeie fascinantă, naturală care reușește să-ți dea fiori prin firescul din ea, prin amintirile pe care le povestește, prin maniera în care trăiește viața: din plin și cu poftă.


 Căci ce e viața, dacă nu cel mai frumos dar pe care fiecare dintre noi l-a putut primi, așa cum spune Nora Iuga.

„Poezia se citește până te îndrăgostești nebunește de ea.”

Nora Iuga, "Hipodrom"

„Să știi că atunci când impresionezi un bărbat prin caracterul tău, prin personalitatea ta, atunci e mult mai greu să te uite. O să-și amintească de tine toată viața decât de o femeie cu care a avut cele mai extraordinare momente de voluptate.”

Iuliana Dichis, "Despre Nora Iuga și cerul ei senin.."







"Mama era balerină, o vedeam pe scenă şi eram foarte des în cabinele balerinelor. Poate de aceea s-a făcut un transfer şi chiar şi în literatură mi-a plăcut forma, mi-au plăcut figurile de stil, culorile, ritmurile."

"Mă impresionează eroismul bătrânilor, acel orgoliu de a nu se lăsa; octogenarele coafate, fardate, care urcă în autobuz fără să ceară sprijinul nimănui, vrând să-și dovedească lor însele că sunt în stare, că mai pot, că nu se lasă excluse.

"Scriitorii sunt păsări rare, așa le place să fie considerați. dar dacă n-ar avea gesturi comune și fiziologii comune, geniul ar rămâne singur în forța de gravitație a altei lumi, ar fi doar o pată neagră în care nu trăiește niciun microorganism.:

Nora Iuga


Sunt oameni pe care -i simțim aproape, chiar dacă nu i-am văzut, nu ne știm...Întâlnirea cu doamna Nora Iuga, a fost ca o întâlnire cu cineva drag, despre care afli că e bine, că scrie," i se dictează " poezii...că îi place viața, că se bucură că mai trăiește...

O bucurie de Om!


Mulțumesc!



4 comentarii:

  1. Ce frumos! Mare binecuvântare pentru sufletul tău. Mă bucur pentru bucuria ta. Te îmbrățișez! 🤗❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am învățat, atât de greu, să ies de cratiță și șmotru, să mă bucur de cee ce îmi oferă viața, lumea!
      A fost o întâlnire extraordinară!
      Pentru că noi femeile avem nevoie de validare, avem nevoie sa iubim și să fim iubite!
      Mi-a plăcut mult!
      Te îmbrățișez cu drag!
      Sănătate mamei!🤗😘❤

      Ștergere
    2. Mulțumesc mult, Lili! Sănătate multă și ție și celor dragi! 🤗❤️

      Ștergere
  2. Frumos si inedit! O amintire care va dainui in timp :). Si bucuriile impartasite se dubleaza, cel putin!

    RăspundețiȘtergere

Mandala cu flori din grădină

"Mandalele sunt tablouri fascinante, cel mai adesea circulare. Deși poate conține simboluri precum pătrate sau triunghiuri, forma unei ...