Translate

duminică, 28 ianuarie 2024

Bucurii de ianuarie- săptămâna 3


"Bucurie. un astfel de concept încă tangibil abstract. Un fruct al Duhului pe care fiecare persoană este în căutarea. Cum putem avea într-adevăr o bucurie de durată?"


 Colțișorul meu tihnit

Rămâne un loc în living: pe canapea când croșetez  și la masă,  când meșteresc la diferite proiecte  sau scriu. 

Un proiect creativ





Tratația săptămânii

O ieșire în oraș,  la o cofetărie care era pe lista mea de vizitat!

Casa Capșa!

este un local legendar al Bucurestiului, aflat pe Calea Victoriei, care si-a cunoscut începutul în anul 1852, drept cofetaria - “La doi frati, Anton si Vasile Capsa”, peste drum de Biserica Zlatari, în fostul Han Damari. Dupa putin timp s-a mutat în casa Slatineanu, unde se afla si astazi. Inca de la deschidere, localul a început sa fie frecventat de personalitati marcante ale momentului. In anul 1873, Casa Capsa primeste Marea Medalie la Expozitia Universala de la Viena, devenind apreciata si pe plan international, obtinand în 1882 brevetul de furnizor al casei Principelui Milan Orbenovici al Serbiei, iar în 1908 devine furnizorul Principelui Ferdinand al Bulgariei. 

Capsa cunoaste o dezvoltare mai mare din anul 1886, cand Grigore Capsa mareste localul, deschizand un hotel si o cafenea. Din acel moment, Capsa devine locul “oficial” de intalnire a personalitatilor din politica, gazetarie, arta si cultura. Grigore Capsa a fost cel care a inlocuit in Bucuresti izul oriental cu parfumul occidental, cel care a facut trecerea de la baclava si sarailie la cofeturi, ciocolata, ganache si “bonbon”-uri.

Casa Capsa a mai fost cunoscuta bucurestenilor drept “cafeneaua scriitorilor si artistilor”, circuland ideea ca un scriitor nu era scriitor daca nu frecventa Capsa. Virgil Carianopol spunea: “Ca sa devii scriitor, trebuia să obtii botezul Capsei, care, fara nici o firma literara, era totusi redactia redactiilor, nodul gordian al trecerii spre nemurire”, iar Tudor Arghezi spunea despre Capsa ca “este singurul local intelectual de pe Calea Victoriei”. 

Sursă: Capsa.ro 












Plante/flori

Flori de la Kaufland,  luate de 2-3 săptămâni, care acum își etalează frumusețea!







Lumini și luminițe

Luminițe,  lumini de la Pepco,  puse pe pervaz, între flori. 


 O veioză Moonlight,  primită cadou de la o editură, de unde am comandat cărți.



Grija de sine

Am reușit să ies la plimbare,  mult mai des.

Ajută mult să ies din "bula" mea și să mă conectez la lume, cetate, natură!







Rugăciune/ jurnal/ recunoștință

Jurnal:

"Potrivit zodiacului chinezesc 2024, anul Dragonului de Lemn va aduce autoritate, prosperitate și noroc. Alăturarea dintre semnul dragonulului și elementul Lemn face ca noul an să fie unul prosper, marcat de evoluție și perfect pentru noi începuturi.

*va aduce oportuntăți și provocări unice pentru fiecare dintre cele 12 zodii."

Sursă; studio_l.online 

Învăț să profit și să prețuiesc,  fiecare oportunitate!

Învăț,  reînvăț să mă bucur de întâlnirile cu oamenii și de natura care îmi  oferă,  mereu, motive să zâmbesc,  să fac fotografii care îmi aduc  bucurii!


Provocarea este găzduită de Irina,"Dulce casă "https://dulcecasa.blogspot.com/2024/01/bucurii-de-ianuarie-2024-saptamana-1.html

8 comentarii:

  1. Reading your blog is like having an introspection of oneself

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. My blog is a little diary.
      I like to write, to leave something behind.
      It helps me to "see" myself better.

      Ștergere
  2. Ce postare frumoasă, draga mea! Foarte interesant proiectul tău. Casa Capșa este un loc ce-mi place și mie foarte mult. Mă bucur mult că ați reușit să ieșiți. Florile sunt superbe. Mă bucur și eu de cele pe care mi le-ai dăruit de dimineață. O veioză Moonlight i-am dăruit și eu Mariei acum câțiva ani. Din păcate, i-a ros Nala suportul...
    Slavă Domnului că ai ieșit mai des la plimbare și că găsești motive de bucurie în jurul tău. Dumnezeu și Maica Domnului să-ți înmulțească bucuriile și să te mângție!
    Te îmbrățișez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Daniela!
      Încerc să mă țin de proiectele începute...Și chiar dacă, nu le termin la timp, tot sunt recunoscătoare, că nu le las baltă!
      Aici, ne-am sprijinit reciproc: eu te indemn pe tine, tu pe mine și așa reușim să facem lucruri minunate și să lucrăm și la dezvoltarea noastră personală!
      Domnul să înmulțească bucuriile, să ne dăruiască întelepciune să prețuim mai mult acest timp!
      Te îmbrățișez!
      O săptămână cu pace !

      Ștergere
  3. Mi-a răamas găndul la proiectul tau. Am primit si eu un set asemănător de ziua mea și încă nu m-am apucat de el. Inițial l-am lăsat pentru vacanta de Crăciun, dar a fost și aceea foarte ocupată.|Sper că totuți în curând să-l încep și eu.
    Îmi plac luminile tale, mai ales ideea cu cele din flori. Moonlight are și una din fetele mele, dar nu o folosește.
    Pozele cu zăpada sunt superbe. Plimbări cât mai plăcute de acest fel!
    Să ai o săptămână minunată!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos!
      E foarte migălos "cotorul meu de carte", dar, e un exercițiu bun pentru răbdare, concentrare!
      Cât privește plimbările, sper sa ies , in fiecare zi, măcar 30 de minute! Suport bine frigul!
      O săptămână cu sănătate și bucurii!

      Ștergere
  4. Ce frumos este setul creativ!! Cred ca prima data am vazut unul in genul acesta ... acum vreo 7 ani. Am tot vrut sa imi iau si cand eram cat pe ce a inceput nebunia cu pandemia...
    Ezitam pentru ca nu stiam daca sunt mirosuri care mi-ar pune mie probleme.. Si mai erau si variante in cutii metalice. Tot asa mici si dragute.
    Capsa ... Nu am fost in cofetarie, dar am luat de vreo 2 ori cateva bombonele de la magazin: cirese in ciocolata si trufe. cate una de caciula - pentru ca peturile sunt pe masura. Dar au fost... altceva. Minunate. Adica a meritat.

    pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos!
      Încearcă jocul " puzzle"! E provocator! Și toate piesele acelea mici sunt așa de drăguțe!
      Cât privește Capșa, era pe lista clădirilor istorice pe care merită să le vezi, măcar o dată în viață!
      A meritat!
      Săptămână cu bucurii!

      Ștergere

Pască cu ciocolată albă

  Ingrediente: 1kg brânză de vaci 400 g ciocolata alba  200 g zahar 1 kg branza dulce de vaci 20% grasime 6 oua 1 lingura esenta de portocal...