Translate

sâmbătă, 10 mai 2014

Socată si alte remedii cu soc

Timpul se strecoară printre arburi si arbusti,flori si mirodenii...Intr-o dimineata,mergând spre piată, câteva flori mari de soc mi-au atras atentia.Gata? A inflorit socul?Au inflorit salcâmii...N-am prea avut ochi să le văd cum isi deschid bobocii spre lumină...Dar acum, le privesc florile albe,delicate atărnând peste ramurile cu frunze de un verde crud...
Si nu puteam doar să le admir cu ochii!
Am cumpărat flori de soc si am făcut socată,asa, ca să se bucure intreaga făptură!

Socată
Ingrediente:
  •  10 flori de soc mari
  •  750 grame zahăr
  •  5-10g drojdie proaspătă 
  •  3lămâi  mari
  • un borcan sau o oală de 8-10l
  • timp si răbdare

Cumpărati sau culegeti florile,complet inflorite,fără insecte.Cel mai bune flori se culeg după ploi deoarece apa alungă insectele.Nu spălati florile:socata isi va pierde din culoarea si aroma dată de ploenul florilor.
Intr- o oala de 10 litri am pus 8 litri apă,zahărul,drojdia,lămâiele feliate si am amestecat până s-a topit zahărul. In loc de drojdie puteti folosi cateva boabe de orez.
Apoi, am adăugat florile de soc,am amestecat usor, cu o lingura de lemn si am lăsat să se odihneasca la soare si la căldura 2-3 zile.Din când in când,am mai invârtit florile in horă si am gustat din licoare ce se zămislea in oală.


Pentru o variantă fără zahăr, vă recomand această retetă :http://dpnori.blogspot.ro/2013/05/socata-reteta-fara-zahar.html

Fitoterapeutul francez Eric Favre recomandă folosirea  florilor, fructelor şi scoarţei de soc pentru puterea lor tămăduitoare  în  numeroase  afecţiuni. Scoarţa de soc, de exemplu, este renumită pentru calităţile emoliente, sudorifice, diuretice şi laxative. Deosebit de eficientă este terapia cu flori de soc în combaterea a peste 50 de afecţiuni: digestive, respiratorii, dermatologice, oculare, reumatice.  De asemenea, florile de soc tratează insuficienţa cardiacă  (tulburări circulatorii, edeme şi  obezitate pentru a enumera cele mai frecvente acţiuni specifice. 

Preparatele din soc (din  flori, frunze, fructe sau din rădăcini) sunt remedii excelente pentru răceli şi laringite, deoarece stimulează transpiraţia. În acelaşi timp, planta este valorificată ca un “vehicol” pentru alte remedii cu efect expectorant sau care poate stimula transpiraţia. 
Bobiţele de soc curăţă rinichii, stomacul şi se recomandă mai ales sedentarilor, predispuşi la obezitate. De asemenea, fructele de soc au şi efect laxativ, datorită conţinutului de tiroxină şi de fructoză din compoziţia lor.(sursa:http://www.click.ro/lifestyle/sanatate/Ceasca-sanatate-Socul-remediu-afectiuni_0_1610238997.html)


Bucurati-vă de plantele minunate pe care Domnul ni le-a dăruit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Miercurea fără cuvinte- trandafiri

 Miercurea fără cuvinte este găzduită  de Carmen,  https://vis-si-realitate-2.blogspot.com/?m=1 Happy WW!