Translate

joi, 15 mai 2014

Quiche lorraine si tort delicios cu ciocolată si căpșuni

Am găsit un motiv pentru a prepara ceva delicios pentru familia mea...Azi este ziua Familiei!
Nu ca as fi avut nevoie de vreun motiv,dar, imi place să le gătesc celor dragi , ceea ce le place...Deci, azi ,am făcut quiche lorraine-tartă frantuzeacă cu ceapă ,bacon, ricotta(urdă),smăntntână....putin, adaptată gusturilor mele si un tort cu căpsuni!



aluat brisèe:
faina – 250 gr
unt – 100 gr
apa rece – 50 gr
sare
umplutura:
ceapa – 3 buc. (250 gr) si 3 fire ceapă verde
oua – 5 buc.
bacon – 150- 200 gr
smantană de gătit – 150 gr
ricotta (sau branza de vaci,urdă) – 200 gr
unt – 20 gr
sare, piper,nucsoară

Facem aluatul:făina cernută, untul l-am dat pe răzătoare ca să poate fi mai usor de incorporat,un praf de sare si cateva linguri de apă rece.Amestecăm bine si repede.Aluatul obtinut se acoperă cu folie alimentară si se pune in frigider 3-4 ore sau de seara până dimineata.
După perioada de "hibernare",intindem aluatul intr-o tava de tartă cu diamentrul de 28 cm.Acoperim cu foaie de copt peste care punem boabe de fasole sau năut pentru a mentine forma tartei si băgăm la cuptor pentru 15-20 minute.

Cuptorul trebuie preincălzit inainte la 180 de grade.
Intre timp, călim ceapa si o punem pe un servet pentru scurgerea uleiului.Frigem feliile de bacon.
Pregătim crema din :smântâna, urdă,ouă sare, piper nucsoară.Eu am pus si putin cas de oi si  mozzarela. Se mixează bine. 
Când feliile de bacan s-au răcit se taie făsii .
După 15 minute, se scoate aluatul de la cuptor si luăm foia de copt, fasolea.Apoi, se introduce aluatul la cuptor pentru 10 minute.
Peste aluat se pune ceapă călită,crema apoi, baconul.
Se dă la cuptor pentru 30 - 40minute.
Incercăm cu un betisor mijlocul tartei:dacă rămâne curat,tarta este gata.Dacă ramân urme de cremă pe băt, mai lăsăm 5-10 minute.
Se serveste rece.Unora, le place si caldă...

Merită să incercati!

Tort cu crema de ciocolată si cremă cu căpsuni


Blat

  • 4 ouă
  • o cană făină
  • o cană zahăr
  • 2 linguri ulei
  • zahăr vanilinat
  • esenta de rom
  • coaja de portocală si lamăie
  • un praf de sare
  • 1 plic praf de copt
Se bat albusrile bine,se adugă zahărul si se mixează până se obtine o spumă consistentă.Se adaugă gălbenusurile,peste care am pus un praf de sare,uleiul.Făina se amestecăcu praful de copt si se incorporează in compozitie.
Cuptorul se preincălzeste ,apoi, se introduce tava cu blatul pe sina din mijloc, la foc potrivit 20-30 de minute.
Pentru cream de ciocolată am folosit 

Crema  cu căpsuni si fulgi de ciocolată
300 g friscă lichidă , bătută 3 minute,peste care am pus 10 căpsuni proaspete,zeama de la o portocală, fulgi de ciocolată si le-am mixat.Intre timp, am pus la topit un plic de gelatină.Peste compozitia cu friscă,adăugăm gelatina,mixăm si apoi, punem la rece.
Siropul l-am făcut dintr-un litru 600 ml apă, 200g zahăr.După ce au fiert bine, am  lăsat să se răcească,apoi am adăugat esentă de vanilie si de lămâie.

Blatul se taie in două , se insiropează.Pe primul blat am intins prima cremă,apoi, blatul al doilea si cream cu căpsuni.Am decorat cu friscă,căpsuni si frunze de mentă.


Un desert delicios!
Să aveti o zi minunată!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Miercurea fără cuvinte- primăvara mea!

  Miercurea fără cuvinte este găzduită de Carmen, https://vis-si-realitate-2.blogspot.com/  ! Happy WW!