Translate

marți, 11 martie 2014

Preparate tradionale(1):mămăliga cu cartofi fierti

sursă foto:net

Bucovinenii au dat nastere la asa un preparat incercand sa faca cumva economie la malai si folosind in acelasi timp un ingredient ce nu lipsea nimanui. In vremurile in care malaiul cu greu ajungea prin Obcini si era tare pretuit a aparut o “reinterpretare” a mamaligii.
Azi am facut-o pentru ai mei si pentru voi.
Eu ,mamaliga in general o fac din ochi, acum am cantarit ingredientele ca sa va fie mai usor daca doriti sa incercati.
Ingrediente:
-         3 cartofi maricei
-         1 lingurita de sare
-         700ml apa
-         250g malai de moara (sau ceva mai putin daca este din cel grisat)
Mod de preparare:
Cartofii curatati si spalati se acopera cu apa si se dau la fiert. Cand sunt fierti se terciuesc cu furculita ( operatiune executata cum se cuvine la masa cu pricina).
Se pune iar la foc si cand compozitia bolboroseste  se  adauga malaiul cate putin si mestecand mereu. In rest se comporta la fel ca oricare alta mamaliga ,adica o invartim binisor pana cand se dezlipeste frumos de pe ceaun.
Cand este gata o rasturnam pe un fund de lemn 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Miercurea fără cuvinte- primăvara mea!

  Miercurea fără cuvinte este găzduită de Carmen, https://vis-si-realitate-2.blogspot.com/  ! Happy WW!