Translate

joi, 10 martie 2011

Sf. 40 de mucenici din Sevasta

"Ziua trecând, mulţumesc Ţie, Doamne; seara, rogu-mă, cu noaptea, fără de păcat dăruieşte-o mie, Mântuitorule, şi mă mântuieşte."

Ieri, am pregatit macinici moldovenesti si muntenesti.
Macinici moldovenesti: 1 kg faina, cub 50 g drojdie, un praf de sare, zahar, mirodenii, margarina, ulei si dragoste!  Si am framantat vreo jumatate de ora (asta pentru ca cineva mi-a pierdut "elicea" de la masina de paine!)  Am lasat sa creasca si apoi, am format vreo 30 de "opturi".
I-am mai lasta sa creasca putin si in tava, apoi, i-am last vreo 30 de minute la cuptor.
Intre timp am facut siropul: apa, zahar, apa de trandafir. I-am afundat, putin in sirop, apoi, i-am dezmierdat cu multa nuca!














Macinici (sau mucenici!) muntenesti: o punga sau mai multe de macinici, apa, sare, zahar, miez de nuca, scortisoara si alte mirodenii.
Se fierb macinici in apa cu sare.Cand sunt fierti, se adauga, miezul de nuca, "miroasele".Se opreste focul, apoi, se adauga, scortisoara dupa gust.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Miercurea fără cuvinte- trandafiri

 Miercurea fără cuvinte este găzduită  de Carmen,  https://vis-si-realitate-2.blogspot.com/?m=1 Happy WW!